atstorning

Alla inlägg under juli 2014

Av Lisa - 23 juli 2014 10:55

För en vecka sedan lades jag in på KAVA med akut kaliumbrist och mitt hjärta var på väg att sluta pumpa ut blod i kroppen
Jag fick då reda på att jag bara hade som mest några timmar kvar att leva om jag inte tog emot deras hjälp
Droppet tog jag emot och åt några skedar lättyoghurt på 8 timmar
Idag har det gått en vecka, plus 8hg och behåller något litet var dag
(Då vägde jag 58.4 och nu väger jag 59.2)
Försöker komma upp i i alla fall 500 kcal om dagen och inte träna alls
Familjen ringer ständigt och kollar mig men jag är bara så trött hela tiden
Detta är inte bara en kamp för livet utan även mot ångesten
ÄS skriker ständigt i mitt huvudet och när jag inte lyder måste jag stå ut med glåporden tills jag somnar



 

Av Lisa - 16 juli 2014 11:40

Jag hetsar inte var dag längre vilket betyder att jag nu rasar i vikt. Tänkte att jag skulle väga 59.5 på fredag men är redan nere på 58.4 och det är bara onsdag.


Igår var en tuff dag. Jag sov ensam för första gången på typ 4 veckor och pappa fyllde år. Åt en liten bit kaka framför pappa men det var sjukt tufft. Mitt tvång har blivit värre för det som förr var så jävla gott är det inte längre och det känns som att det enda jag gillar att få i mig är vatten, kaffe och grönt te. Jag tror att det börjar gå för långt nu och jag tappar kontrollen bara för att jag nu har för mycket kontroll. Låter det logiskt alls? Kanske inte, men anorexian är inte logisk har jag märkt.

Jag vill tyna bort utan att dö men om jag dör så gör det inget. Jag vill inte leva om jag inte får trivas i min kropp.

  

Nu ska jag sätta mig vid TV:n och fixa mina naglar och röka lite och sen sätta på lite mer kaffe. Tycker Simon kan komma hem nu.


Av Lisa - 14 juli 2014 16:07

En halv bit torskfilé utan salt med bara citronsaft
Sallad
Detta åts på en liten tallrik
Fick i alla fall behålla det men nu är ångesten på besök igen

Annars har jag bara ätit ett halvt äpple med skal

Druckit två koppar kaffe med mellanmjölk (ångest)

Druckit 4 matskedar vinäger med citron, grönt te, vatten (med lime) och mineralvatten

Tränat lite i alla fall men kroppen orkade inte mer


 

Av Lisa - 14 juli 2014 10:18

Detta låter konstigt men jag vill ha en kompis med ÄS. Nej jag vill verkligen inte att några av mina vänner ska insjukna och vill inte att någon ska behöva må såhär. Men jag behöver någon att få tips och tricks av och som faktiskt förstår vad som händer när jag inte finner rätt ord. Jag känner mig så jävla ensam i mig själv. Har ingen i närheten som faktiskt förstår hur starkt ens jävla självhat kan bli och ingen som fattar att jag har kontroll. Dem säger hela tiden att jag tappat kontrollen nu men jag har mer kontroll än vad jag någonsin tidigare har haft. Min kropp lyder mig nu och vågen visar mindre.


 

Av Lisa - 11 juli 2014 13:53

Igår var det sjukt svårt att stå emot sötsuget men klarade det. Höll mig under 400 kcal och simmade och cyklade lite. Men tack vare all vätska jag hällde i mig innan jag somnade så gick jag upp 1 hg till idag och nu känner jag mig helt värdelös. Varför ska jag vara så korkad. Hade ju ett mål till idag. Jag ville verkligen vara nere på 60 men nejdå.

Snart drar jag ner till stranden för att bada och sola med vännerna. Jag hatar verkligen att visa min kropp men hatar även den klibbiga värmen som är här hemma i min lilla etta. Jag kommer tuppa av av värmeslag om jag inte badar.


Än så länge har jag bara ätit en tredjedels päronsplitt och sen bara vätska. Håller mig nog bara till safe food sen idag. MÅSTE GÅ NER I VIKT!


Bild från igår när jag kämpade emot sorg och sötsug. Jag kunde inte slutta tänka nedvärderande tankar och trodde på allvar att jag skulle skada mig. Men eftersom Simon tände ljus och uppmuntrade mig så klarade jag mig tills jag slocknade av emotionell utmattning.


 

Av Lisa - 10 juli 2014 16:24

 

Mat
Av Lisa - 10 juli 2014 12:03

Jag hatar min kropp. Den är värdelös och vidrig. Tänkte trycka i mig en kanelbulle innan som mamma bakat men spottade ut den och sköljde munnen med massa vatten. Vad tänkte jag på? Jag blir inte vacker om jag äter bullar. Istället åt jag nästan en deciliter jordgubbskvar, en mustugga knäckebröd och några smultron. Annars har jag bara fått i mig vätska och enda kalorierna där är mjölken. Ska röra mig idag, om inte annat cykla lite. Är för varm egentligen men måste ha motion. Vägde imorse 60.1 kg och har ett hegto kvar till målvikten. Imorgon smäller det!!!


Bilder på mig och R från igår

   
























  


















Nej, det är inte höftbenet som syns så mycket utan mitt skinn

Av Lisa - 9 juli 2014 08:41

Snart ska jag till underbara R för första gången sen i höstas. Vikten är underbar på 60.3 kg och nu går det fort neråt eftersom jag inte hetsar/spyr lika mycket. Magen blir mindre men aldrig liten dock. 

 

Sofia: Tack för stärkande kommentarer! <3

Presentation


Jag är en tjej på 24 år som kämpar med borderline, PTSD och ätstörning av blandad typ. Detta är mina vardagstankar om att överleva på mitt eget vis och min resa till att få plats i mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards