atstorning

Alla inlägg under juni 2014

Av Lisa - 30 juni 2014 22:33

Morgonvikt: 62.5 kg

Kvällsvikt: 61.7 kg

Detta är ju helt underbart!


Nu ska jag ta sömntabletter och lägga mig och läsa Sagan om de två tornen.



Av Lisa - 30 juni 2014 14:25

Jag orkar inte kämpa idag så det blir musik och dokumentärer om ätstörningar innan jag ska tvätta och städa med Simon. Antabusen är i systemet igen och jag har varit nere och fixat på försäkringskassan. Klarar inte av att se ut såhär mer. Det går verkligen inte. Måste även ringa till barnmorskan och boka tid för att byta prev.medel och måste ringa vc och boka tid så jag kan starta utredningen om jag kan få operera bort mitt skinn till slut.


 

Av Lisa - 27 juni 2014 15:00



Nu ska jag försöka att skriva ett inlägg utan att prata om mat och vikt. Ska istället berätta för er hur underbara jävla vänner jag har. På min födelsedag så satt vi fyra pers hemma hos mig och jag var allmänt nere för att nästan inga av mina vänner ville komma och fira mig men hade dock accepterat att så var fallet. Det ringde på dörren och jag trodde att det skulle vara den sista kompisen som kom. Eftersom jag hade ballonger för titthålet så kunde jag inte se vem det var och när jag öppnade så stog 7 av mina närmsta där ute och sjöng för mig. Jag blev helt skakig och tårögd. Sånt gör dem väl aldrig och sånt händer aldrig mig. Det blev min bästa födelsedag någonsin och jag älskar mina vänner så sjukt mycket.


  

Av Lisa - 20 juni 2014 15:47

Vikten går bara bra. Väger 61.7 så har bara 1.7 kg kvar till målvikten även om jag inte är nöjd alls. DBT:n börjar 8/8 och det längtar jag som fan efter.

Imorgon blir jag 24 jävla år och nästan inga av mina "vänner" bryr sig om att fira med mig. Men fuck det, jag har några älskade personer med mig och en jävla massa ballonger.


 

Allmänt · DBT · Vikt
Av Lisa - 16 juni 2014 10:59

Idag ska jag på DBT:n igen för första gången på några år. Vi ska se om vi kan använda oss av deras färdigheter för att hjälpa mig med anorexian och bulimin.


Vågen visade idag 62.5 vilket betyder att jag bara ska gå ner 2.5 kg kvar och att jag nu har gått ner hela 59.7 kg. Visst, detta har tagit lång tid eftersom jag började gå ner januari 2011 men har gått ner det mesta nu senaste året och inte opererat mig så är dock lite stolt (även om det är gjort på fel sätt).


Pappa sa till mig här om dagen att jag börjar se mager ut i ansiktet och mamma sa att jag måste sluta gå ner i vikt nu innan det blir farligt på riktigt. Hade jag haft det valet själv så är det klart att jag hellre skulle varit glad och kunna äta lite mat och behålla det men det är inte jag som bestämmer utan spökena Ana och Mia gör det åt mig. Dessutom så är det ju 7.5 kg kvar tills jag är på en farlig vikt (BMI under 19) så det är lugnt. Mamma sa även igår att jag valt att ha en ätstörning och det bara är att skärpa sig lite så blir det bra igen. Hon tror att jag njuter av detta. Det enda jag njuter av är vågens siffror och allt annat är ett jävla helvete. Hon som var så stöttande första veckan efter att jag berättade för henne. Nu tjatar hon dagarna i enda om jag har ätit, berättar hur dåligt det är att jag inte äter, är ständigt arg på mig och så vidare. Är det så jävla konstigt att vi med ätstörningar blir så jävla duktiga på att ljuga och gömma mat? 


LÄMNA MIG I FUCKING FRED!!!

JAG HAR FÖR FAN SÖKT HJÄLP OCH KOMMER GÖRA ALLT JAG KAN SÅ FORT JAG NÅTT MITT JÄVLA MÅL!!!


    

Av Lisa - 10 juni 2014 13:27

Jag gick ner till 63 kg redan idag även om jag inte ens försökte så mycket. Antagligen för all vardagsmotion jag får nu tack vare att jag har en cykel igen. Idag ska jag cykla ner i stan och handla i alla fall men sen tror jag faktiskt att jag mest ska slappa med min bok (just nu Sagan om ringen) och kanske även diska om jag orkar det för jag står verkligen inte ut med att det ser ut som det gör just nu i mitt kök.


Simon och jag hade en liten dejt igår med picknick på en utav Landskronas alla bunkrar vid havet och sen åt vi glass framför tv:n och en massa kramar och pussar.

Nej, nu måste jag röka bort min huvudverk känner jag. Men först... KAFFE!!!


 

Av Lisa - 9 juni 2014 13:32

Kollar Biggest Loser säsong 4 eftersom det var den första jag någonsin såg och försöker stå emot ostbullarna som ligger i köket. Har städat lite här hemma och ska snart diska. Sen handla med mamma och även dansa lite tror jag. Min cykel är lagad så kanske tar en runda på den med


Vikten just nu ligger på 63.6 och jag vill vara nere på 63 tills fredag. Hoppas på att det går bara. Jag vill verkligen verkligen bli smal och orkar inte se ut som jag gör nu.


Jag fyller snart år och det ska firas med karuseller, vattenkrig, grillning och fruktsallad med vännerna. Men innan dess ska jag, familjen och Simon äta citroncheesecake (som jag självklart inte kommer behålla) och jag hoppas verkligen att jag får pengar i födelsedagspresent plus kanske en fotlänk eftersom jag verkligen vill ha en sån. Tror det hade passat mig om den bara hade varit silvrig.


Nu vill jag röka även om jag måste spara. Kanske är Simon snäll och låter mig ta några bloss av honom.

  

Av Lisa - 3 juni 2014 10:41

Kollar konsert med P!nk och försöker bli av med mitt illamående så jag kan träna.

Igår var det middag på Moose head i Malmö med klassen som avslutning. Jag åt faktiskt ryggbiff med sallad och drack vatten så det gick rätt bra även om jag fick panik och drog rätt snabbt igen.

Vikten höll sig dock och är nu idag nere på min lägsta vikt (64.5). Bara 4.5 kvar till målet, 3.4 kvar tills jag har gått ner halva vikten av vad jag vägde som mest och 2.3 kg kvar tills jag gått ner 60 kg.

Längtar tills studentfesten på torsdag som hålls för bästa Jonna. Ska dit med pappa så det kommer vara tryggt.


Presentation


Jag är en tjej på 24 år som kämpar med borderline, PTSD och ätstörning av blandad typ. Detta är mina vardagstankar om att överleva på mitt eget vis och min resa till att få plats i mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards