atstorning

Direktlänk till inlägg 6 september 2014

Uppgång

Av Lisa - 6 september 2014 14:35

Var på stan med mamma idag och hon försökte tvinga mig att äta flottig lunch
Till slut gick jag med på att äta en hel banan istället för ett halv äpple som jag hade planerat
Men det blev mycket promenerande plus att jag fick en jättesöt tekopp av mammas granne som vi mötte vid torget
Hon tyckte att jag förtjänade den

Tyvärr blev det ingen videoblogg igår för micken bara brusade
Kanske försöker senare idag igen

Gick ner 7 hg mellan torsdag och fredag men igår fuckade sig allt så jag gick upp så jag idag väger fucking 57.7 kg


Har precis ätit mat med så nu skriker mitt huvud extra mycket

Försöker att dämpa ångesten och tänka att jag förtjänar maten men det går inget vidare

Åt dock inte upp allt så ligger väl på ca 300 kcal än så länge idag

Det är alldeles för mycket!!!


 


   

 
 
Ingen bild

J

10 september 2014 20:01

Jag vet det är svårt men det är inte omöjligt att bli frisk även om det är en riktig jävla uppförsbacke. Känner igen mig så mycket i dig. Är också 170 lång. Hoppade av skolan som 15-åring, satt hemma och tröståt, hade panikångest, skar mig och gjorde inte ett skit fram till jag fyllde 17 och flyttade hemifrån. Jag vägde då 82 kilo och hade hela mitt liv fått höra att jag var tjock och värdelös. Så när jag fick "makten" över mitt egna kylskåp och jag dessutom hade utvecklat bulimi vid det här laget rasade jag från 82 till 49 kg på ett mycket ohälsosamt och självdestruktivt sätt. Jag vill inte gå in på detaljer för jag VET att det kan vara triggande och något du snappar upp eftersom du är helt inne i sjukdomen nu, men jag var väldigt elak mot min kropp under flera års tid kortfattat. Sen blev jag "den jobbiga patienten" och man övermedicinerade mig med massa antipsykotiska som jag absolut inte behövde vilket bara ledde till att jag gick upp och upp i vikt. Till sist slutade vågen på 95 kilo och jag var inte ett dugg friskare utan fortfarande väldigt bulimisk och nu dessutom överviktig igen och satt mest och åt och spydde hela dagarna när jag inte låg i sängen och stirrade i taket och övervägde att ta mitt eget liv. Sen hände väl någonting inom mig för jag kom till en punkt där jag kände att psykiatrin kommer aldrig kommer kunna hjälpa mig på det sättet jag varit i behov av och någonting inom mig började längta efter ett annat liv. Så jag cuttade helt enkelt alla mediciner utan en antidepressiv, började läsa upp min gymnasiebetyg och lämnade dessutom eslöv och lund där jag bott under tiden jag var som sjukast för att gå vidare helt enkelt. Och sen dess har det bara blivit bättre.
Idag är jag 28 år. Jag har gått ner till ett normalt BMI på ett hälsosamt sätt och jag pluggar på högskolan, något jag absolut inte hade kunnat föreställa mig när jag var 20.
Vad jag ville säga med denna långa utläggning är väl egentligen att jag tror på dig och håller tummarna för dig och att det kan bara bli bättre så länge man krälar på botten. Kram /J

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 oktober 2014 18:04


detta har varit en dag full av kämpande och en massa ångest. Hjärtat klappar fortfarande på i hundraåttio och jag är yr och har frossa. Har skippat mål och inte hetsat, men har bara cyklat en liten runda, gjort 50 sit ups och städat/diskat lite som m...

Av Lisa - 7 oktober 2014 18:49

Ibland kommer kaostankarna utan förvarning! Just nu förföljs jag av tankarna av att min underbara mor och far kommer att dö en dag. Har många vänner som förlorat en förälder som är i min ålder och jag vet verkligen inte vad jag skulle tagit mig till ...

Av Lisa - 3 oktober 2014 08:22


Jag tror verkligen att jag kommer att dricka i helgen. Om så "bara" några folköl. Jag kan inte stå emot suget mer. Ska prata med E om det i skolan idag när jag tar mina antabus. Prata med henne om hur jag har övertalat mig själv om att jag faktiskt m...

Av Lisa - 2 oktober 2014 09:36

Har frossa och på insidan av min bröstkorg är det klibbigt. Jag känner mig så enormt och en del av mig vill bara ge upp och inte andas mer. Men istället för att återvända till den varma sängen med tre täcken och en bra bok så ska jag om 5 minuter beg...

Av Lisa - 20 september 2014 22:44

SpringFlyDu är jagad av evighetenStanna inteSakta inte inHon kommer närmareBlunda SkrikVåga inte se, höra henneInseFörståAtt hon kommer nå dig tillslutStoppaMötHon är din spegelbildAndasTänkDu kan aldrig fly från dig själv ...

Presentation


Jag är en tjej på 24 år som kämpar med borderline, PTSD och ätstörning av blandad typ. Detta är mina vardagstankar om att överleva på mitt eget vis och min resa till att få plats i mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards