atstorning

Direktlänk till inlägg 6 juli 2014

Snart framme!

Av Lisa - 6 juli 2014 12:38

Jag gjorde det! Jag gick ner fucking halva mig själv! Jag väger nu 61 kg och har gått ner 61.2 Fy fan vad jag känner mig stark just nu. Ätstörningarna har det lätt varit värt. Men jag mäter till 79 cm över naveln och vill veta vad smala tjejer har för mått för jag är fortfarande hur bred som helst. Jag tror faktiskt att vågen ljuger för mig, försöker lura mig till att sluta gå ner i vikt. Har 1 kg kvar att gå ner till sista målvikten men mitt huvud skriker efter ett BMI precis på 19 vilket betyder 55 kg istället för 60. Jag får inte gå ner mer och vill inte ljuga för min omgivning men jag kommer inte orka leva om jag inte får bli smal.


Idag ska jag cykla med mamma. Ska hem till henne när som. Vi ska först och panta flaskor och handla cigg och sen ska vi cykla typ en mil. Intaget idag ligger på tre blåbär, två koppar grönt te, ett glas vatten och en kopp kaffe med minimjölk. Helt okej faktiskt. Ska försöka att röra mig hela dagen. Gömd träning för att rena mig så att säga för jag är ju så nära målet nu att jag kan känna doften av lycka, stolthet och kontroll.

      

     

 
 
Ingen bild

Sofia

7 juli 2014 13:56

Starkt jobbat med viktnedgången, men eftersom den inte verkar vara gjord på ett sunt sätt blir man lite orolig. Har förstått det som att du lider en hel del på grund av Ana och Mia (kanske inte Mia nu längre?), och det är ju inte bra. Försök att hålla den vikt du har nu och bli hälsosam. Vet själv hur svårt det kan vara att hålla vikten; gick ner till knappt 50 kilo (BMI 19) men mådde inte bra vare sig fysiskt eller psykiskt (frös hela tiden, var yr och plågades av "Ana-tankar"), och då fick jag nog och ville bli frisk, så jag började gå upp (i princip utan professionell hjälp förutom skolsköterskan), men då blev det för mycket, så nu är jag överviktig. Så jag rekommenderar starkt att du satsar stenhårt på terapi på ätstörningsenheten om du går dit. Annars kommer du kanske att bli ännu svårare anorektisk, eller så kan det bli en livslång pendling mellan Ana och Mia. Det finns alltför många exempel på det...
Styrkekramar och lyckönskningar från Sodergardfia från bilddagboken

 
Ingen bild

Sofia

7 juli 2014 14:02

Förresten, sorry för att jag är tjatig :( Vill bara folks bästa, och eftersom jag inte är så där 100% socialt blir det ofta fel. Och dessutom, sorry för att jag skrivit ut min gamla vikt. Det gagnar ju ingen. Antar att fröken ÄS i mig ville vara lite skrytsam. Men det var inte det som JAG, Sofia, menade. :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 oktober 2014 18:04


detta har varit en dag full av kämpande och en massa ångest. Hjärtat klappar fortfarande på i hundraåttio och jag är yr och har frossa. Har skippat mål och inte hetsat, men har bara cyklat en liten runda, gjort 50 sit ups och städat/diskat lite som m...

Av Lisa - 7 oktober 2014 18:49

Ibland kommer kaostankarna utan förvarning! Just nu förföljs jag av tankarna av att min underbara mor och far kommer att dö en dag. Har många vänner som förlorat en förälder som är i min ålder och jag vet verkligen inte vad jag skulle tagit mig till ...

Av Lisa - 3 oktober 2014 08:22


Jag tror verkligen att jag kommer att dricka i helgen. Om så "bara" några folköl. Jag kan inte stå emot suget mer. Ska prata med E om det i skolan idag när jag tar mina antabus. Prata med henne om hur jag har övertalat mig själv om att jag faktiskt m...

Av Lisa - 2 oktober 2014 09:36

Har frossa och på insidan av min bröstkorg är det klibbigt. Jag känner mig så enormt och en del av mig vill bara ge upp och inte andas mer. Men istället för att återvända till den varma sängen med tre täcken och en bra bok så ska jag om 5 minuter beg...

Av Lisa - 20 september 2014 22:44

SpringFlyDu är jagad av evighetenStanna inteSakta inte inHon kommer närmareBlunda SkrikVåga inte se, höra henneInseFörståAtt hon kommer nå dig tillslutStoppaMötHon är din spegelbildAndasTänkDu kan aldrig fly från dig själv ...

Presentation


Jag är en tjej på 24 år som kämpar med borderline, PTSD och ätstörning av blandad typ. Detta är mina vardagstankar om att överleva på mitt eget vis och min resa till att få plats i mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards